§ 1
Holdet består
af max 6 skytter
per gang, hvoraf de 4 bedste skytters resultater er tællende. Et hold er tællende
når mindst 4 skytter er til stede. Begge hold skal skyde samlet. Der kan i 4. division
dispenseres så der kun er 3 tællende skytter. En skytte som er medlem af
flere lokalforeninger, kan kun skyde for én forening og kun på ét hold. Skift
i turneringen er ikke tilladt. Overtrædelse af disse regler medfører tab af
point og duer til den/de involverede skytter, ligesom skyttens holdresultat
slettes. Hvis en forening tilmelder mere end ét hold, skal foreningen
tilstræbe at de bedste skytter skyder på hold 1. Der må max. bruges 2 reserver i løbet af sæsonen
pr. hold.
§ 2
Er et hold
forhindret i fremmøde den pågældende skydedag, meddeles dette til
modstanderens holdleder så tidlig som muligt, dog senest 17.30 den pågældende
dag.
Det hold som
står opført først på turneringsplanen starter skydningen., hvorefter holdene
skifter pr. standplads. Er et hold ikke mødt til fastsat skyde tid + 30
minutter, og uden at melde forfald taber holdet 2 point I gentagne tilfælde
tabes 4 point og herefter udelukkelse fra turneringen. Et hold er fuldtallig når 4 skytter er
mødt. Det kan i undtagelsestilfælde tillades at starte med 3 mand. Der
startes på alle standpladser samtidig. Trafikale problemer er gyldig grund for forsinket
fremmøde, dog skal dette meddeles hurtigst muligt til hold kaptajn eller en
skytte der skyder i pågældende divisionen.
§ 3
Kontingentet
skal være betalt senest 1. maj, ellers vil foreningen blive udelukket fra
turneringen. Der må ikke skydes mod mere end ét hold pr. dag/aften. De
forskellige foreningers hold bliver fordelt i 4 rækker med max 10 hold i hver
række.
Op og nedrykning
foregår således:
De to sidste
hold i hver division rykker ned i næste division. 1. og 2. vinder af 2. til
4. division rykker op i ovenstående division. Nye hold starter i 4. division
med mindre generalforsamlingen bestemmer anderledes. Turneringsudvalget
bemyndiges til at foretage ekstra op- og nedrykninger. Udmeldes et hold vil
det altid være det lavest rangerende.
§ 4
Der skydes
efter DJ´s og DFF´s regler for jagtskydning. 4. division kan dispensere fra
reglerne hvad angår dubletter. Den enkelte skytte afholder selv udgiften til
skydningen, som skal svare til de normale træningspriser for medlemmer.
Der skydes om
en vandrepokal i alle divisioner. For at erhverve pokalen til ejendom skal
følgende kriterier være opfyldt. Pokalen skal enten være vundet 3 år i træk
eller 5 gange i alt.
Desuden er der
plaketter i guld, sølv og bronze i hver division. Derudover tildeles en pokal
til bedste skytte i Elitedivisionen som kan vindes efter de ovennævnte
kriterier, derudover er der til bedste skytte i samtlige divisioner en
medalje.
Bedste skytte
findes ved at sammenlægge resultatet af alle skydninger. Skytter som har
deltaget i alle skydninger kan fratrække de 2 dårligste resultater.
§ 5
Point tildeles
efter følgende regler:
-
12 point.
-
10 point
-
9 point
-
8 point
-
7 point
-
6 point o.s.v.
§ 6
Alle skriftlige protester skal indgives til
turneringsudvalget samme dag som den pågældende hændelse har fundet sted og
skal være vedlagt en afgift på 100,- kroner eller indsættes på turneringens konto
Protestafgiften tilbagebetales, hvis protesten tages til følge, og vil blive
tilbageholdt af stævnearrangøren, hvis protesten afvises. Afgørelser angående
skriftlige protester skal træffes af et flertal af turneringsudvalget.
§ 7
Holdene udpeger selv dommerne, som skal være en
skytte fra det modsatte hold. Dommeren oplyser tydeligt samlede resultat pr.
stand - inden skytten forlader standpladsen. Dommer og holdkaptajn
underskriver med initialer for resultatet pr. standplads. Efter skydningen
skal en skytte fra hvert af holdene underskrive kortet for det sammentalte
resultat. Eventuelle rettelser til resultater skal være underskrevet af begge
dommere/hold.
§ 8
Turneringsudvalget
består af 5 mand, der vælges efter DJ´s regler for foreningsgeneralforsamling.
Der afholdes generalforsamling i turneringsskydning i marts måned, hvor bl.a.
økonomi og kontingentet størrelse fastsættes. Hver forening i regionen må
stille med 2 medlemmer med taleret. Hver forening har 1 stemme.
§ 9
En turneringsskydning skal til enhver tid afvikles
efter de gældende bestemmelser for den pågældende bane. Af sikkerhedshensyn,
skal alle skytter benytte høreværn og alle skytter bør benytte briller.
Turneringsudvalget kan diskvalificere en skytte som overtræder banens bestemmelser
eller optræder til fare for sikkerheden på banen.
§ 10
Dårlig sportsmanship, herunder bevidst snyd med
evt. resultater eller lign. medfører udelukkelse i min. 1 år fra dato –
afgørelse af dette træffes af turneringsudvalget.
|